כתום בניית אתרים » 4 טיפים לעיצוב לוגו מנצח

4 טיפים לעיצוב לוגו מנצח

טיפים לעיצוב לוגו

אין ספק שלוגו לעסק הוא אחד הכלים החשובים ביותר שיש. עיצוב לוגו לא טוב ולא יעיל שלא מכוון לקהל היעד של העסק יכול לגרום לכישלון של העסק ולכך שהלקוחות שבפועל יגיעו לפתחו של העסק הם לקוחות שהעסק בכלל לא מחפש.

במאמר הבא נציג בפניכם ארבעה טיפים חשובים לעיצוב לוגו מנצח לעסק. חלק מהטיפים הם מעשיים בהקשר ללוגו וחלק הם יותר קשורים לאסטרטגיה של יצירת לוגו.

1. מחקר מתחרים

אחת המטרות שלנו כאשר אנחנו יוצרים עיצוב לוגו היא ליצור בידול (נדבר על זה בפסקה הבאה) וכדי ליצור בידול תחילה נצטרך לעשות מחקר מתחרים ולראות מה המתחרים בתחום העיסוק שלנו עושים.

במחקר המתחרים תחילה יש לשאול את הלקוח האם הוא מכיר את המתחרים שלו ובמידה ואם הוא יענה שכן נבקש ממנו את השמות שלהם ובחיפוש פשוט בגוגל נמצא אותם ואת הלוגואים שלהם.

לאחר מכן נעשה חיפוש תמונות פשוט בעמוד של גוגל תמונות על ביטויים שקשורים לעסק עם צירוף המילה לוגו. אם אנחנו יוצרים לוגו לעורך דין אז נעשה חיפוש בגוגל תמונות על ביטויים כמו “לוגו לעורך דין”, “עורך דין לוגו” וכו’…

2. יצירת בידול

אחרי שהמצאנו את המתחרים הדומים שיש לנו בשלב הראשון של מחקר המתחרים נפתח עמוד פשוט בתוכנת העריכה שבה אנחנו משתמשים ולשם נדביק את כל תמונות הלוגואים שמצאנו בשלב הראשון של המחקר.

תמונות אלו ישמשו אותנו בעת עיצוב הלוגו והמטרה שלהם היא למנוע מאיתנו להעתיק או ליצור משהו שדומה יותר מידי לאחד המתחרים. המטרה כאן היא להיות ייחודיים עד כמה שניתן ולא להעתיק מישהו אחר כי זה מוריד את הרמה של הלוגו והעסק.

3. יצירת לוגו פשוט

לוגו פשוט ללא קשקושים מיותרים במרבית המקרים יהיה עדיף על לוגו עמוס. כאשר מדובר על לוגו פשוט יהיה הרבה יותר קל לעבוד איתו ולשלב אותו על רקעים שונים ועל סוגי עבודות שונות. לוגואים מורכבים לעיתים גם מוגבלים באופן השימוש שלהם מאחר ויותר קשה לעבוד איתם בעיקר כאשר צריך להקטין את התמונה ולעשות בה שימוש באלמנטים לדפוס.

ככל שהלוגו יותר פשוט ומכיל פחות צבעים יהיה יותר קל להשתמש בו גם בעבודות גרפיות בעולם הדיגיטלי וגם בעבודות לדפוס. בנוסף ככל שהלוגו יותר פשוט הוא יותר זכיר והוא ישרת את העסק באופן יותר אפקטיבי.

4. העבירו את המסר באופן ברור

קיימים הרבה מעצבים שאולי יחלקו עלינו בסעיף זה אבל מהניסיון שלנו לוגו טוב הוא לוגו פשוט שמעביר את המסר באותו רגע שאנחנו צופים בו.

המטרה במרבית המקרים שמספיק יהיה לצפות בלוגו ולהבין מה החברה מציעה. כאשר אתם חברה גדולה עם תקציבי מיתוג ופרסום גדולים תהיה לכם היכולת הכספית לגרום לאנשים להכיר את המותג. לעומת זאת כאשר אתם חברה גדולה וחסרת יכולות כספיות יהיה הרבה יותר חכם ליצור לוגו פשוט ללא שטיקים, ללא מסרים נסתרים וללא ניסיון להתחכם.

הטיפ האחרון שלא נכלל ב-4 הטיפים שהצגנו מעל הוא למצוא מעצב לוגו מקצועי עם ניסיון שיודע מה עושה. צפו בתיק העבודות שלו ואם אתם מתחברים לדוגמאות שהוא מציג כל מה שנותר לעשות זה לפנות אליו ולהתחיל את התהליך.

מאמר זה נכתב על ידי צוות המומחים לעיצוב לוגואים באתר BannerDesign המציע שירותי עיצוב באנרים, בניית אתרים, מיתוג עסקי ועיצוב לוגואים.

מעוניינים בעיצוב לוגו מקצועי לעסק החדש? מלאו את הפרטים מתחת וניצור קשר בהקדם:

אם אהבתם את המדריך ואתם רוצים לשתף אותו ניתן לעשות זאת על ידי לחיצה על כפתורי השיתוף מתחת:

מאמרים נוספים שעשויים לעניין אתכם:

יש לכם שאלות או משהו להוסיף? שתפו אותנו בתגובות מתחת!

אם יש לכם שאלות או משהו להוסיף נשמח לשמוע מכם בתגובות מתחת ולסייע במידת הצורך.

    כתיבת תגובה

    מלאו את כל השדות על מנת להשאיר תגובה (האימייל שלכם לא יוצג באתר).

    כלי נגישות